Hoe trek je nieuwe klanten naar je fysiopraktijk?

klanten werven, nieuwe klanten, promotie, promotips, communicatietips, tips, fysiotherapie, fysiopraktijk, fysiotherapiepraktijk, zorg, communicatiestrategie, communicatie, marketing


Nieuwe klanten aantrekken is niet eenvoudig. Gelukkig zitten, al met al, de praktijkagenda’s over het
algemeen nog steeds tjokvol.

Is het dan goed om achterover te leunen en te wachten totdat mensen vanzelf binnenkomen?
Nee absoluut niet, ook nu is het belangrijk om te zorgen voor toegevoegde waarde zodat mensen graag
bij jou komen en blijven komen (ook als het niet meer vergoed zou worden).

 

 

Wat kun je doen om nieuwe klanten aan te trekken?

  • Tip 1: geef om te ontvangen!
    Om meer klanten te werven, werkt iets weggeven vaak heel goed. Dit kan iets heel kleins zijn, zolang je maar laat zien dat je jouw klanten waardeert. Door iets te geven, bouw je aan positieve betrokkenheid en vertrouwen en dit zorgt voor positieve mond-tot-mond reclame. Zorg dat wat je weggeeft past, bij waar je voor praktijk voor staat. Op deze manier zorgt het ervoor dat het aansluit bij je praktijkidentiteit.
  • Tip 2: lever goede service aan je huidige klanten.
    Goede service lever je niet alleen aan de behandelbank, maar JUIST ook eromheen. Neem de telefoon op, reageer snel op vragen via de mail, laat jouw klanten niet onnodig wachten en kom beloftes na. Is dit lastig te realiseren in de praktijk? Kijk dan of je bepaalde aspecten kunt uitbesteden aan derde partijen. Het is namelijk super belangrijk voor de klanttevredenheid en daarmee de mond-tot-mond reclame.
  • Tip 3: zorg dat mensen gemakkelijk de weg weten te vinden naar de praktijk.
    Hoe goed is de praktijk bereikbaar? Weten mensen waarvoor ze allemaal bij de praktijk terecht kunnen? Kom je ook aan huis? Hoe is de bewegwijzering? Hoe goed ben je online vindbaar? Hoe bekend ben je in de regio? etc.
  • Tip 4: vraag nieuwe en huidige klanten hoe zij bij je terecht zijn gekomen.
    Dit kan relevante informatie leveren die helpt het werven van nieuwe klanten.
  • Tip 5: maak veel foto’s en video’s van medewerkers en de activiteiten die je aanbiedt.
    Dit zorgt er voor dat potentiële klanten al een heel goed beeld krijgen van de praktijk.

FysioPromotor kan je helpen om al bovenstaande tips goed tot uitvoering te brengen. Dit kunnen wij doen middels ons maandelijkse FysioPromotor abonnement. Heb je interesse? Neem dan zeker contact met ons op middels info@fysiopromotor.nl of 085-2738487.

Recommended Posts

Leave a Comment