Nieuwe Praktijk Website

Een goedwerkende en representatieve praktijk website
is het online visitekaartje van jouw fysiotherapiepraktijk!

Je online zichtbaarheid start met een goede praktijk website!

Ben je wel eens goed door je eigen praktijk website heengelopen? Heb je dit ook gevraagd aan je collega’s, vrienden, familie, kennissen en je patiënten? 80% van de Nederlandse zorgconsumenten oriënteert zich online bij het maken van een keuze voor de beste zorgverlener. Dat betekent dat je online ‘visitekaartje’ wel goed op orde moet zijn. Hoe is de online uitstraling van de praktijk? En hoe duidelijk en onderscheidend is je boodschap?

Een ervaring van een zorgconsument begint niet pas in de praktijk, maar in de zoektocht naar de juiste zorgverlener. Het is dus heel belangrijk dat de praktijkidentiteit (waar je als praktijk voor staat) goed zichtbaar wordt gemaakt. Sta je voor kwaliteit? Laat het dan ook terug zien op je website. Sta je voor persoonlijke aandacht? Laat het terugzien op je website? Sta je voor innovatie? Laat het terugzien op je website!

Over het algemeen wordt er binnen de fysiotherapie nog steeds onderschat hoeveel waarde mensen hechten aan een goede website waar gemakkelijk en snel op gevonden wordt waar men naar op zoek is. Echter, hoe vaak zoek je zelf eerst online informatie op als je bijvoorbeeld een vakantie wilt boeken? Op zoek bent naar een goed restaurant? Een leuk dagje uit? Een goede medisch specialist? Etc. Hecht je er bij je keuze dan waarde aan dat een website er kwalitatief goed uitziet? Je gemakkelijk de gevraagde informatie kunt terugvinden? En gemakkelijk contact op kunt nemen of bijvoorbeeld een online aankoop kunt doen? Dat geldt dus net zo goed voor jouw (nieuwe) patiënten.

Een aantal relevante vragen om te bepalen of je praktijksite nog voldoet

  • Straalt je praktijk website uit, wat je wilt uitstralen?
  • Is alle informatie gemakkelijk te vinden op de site?
  • Is de dienstverlening goed uitgelegd?
  • Is duidelijk terug te vinden voor welke dienst je bij welke therapeut terecht kunt?
  • Kunnen mensen gemakkelijk en snel op verschillende manieren contact opnemen met de praktijk?
  • Is de site ook gebruiksvriendelijk op mobiel en oogt de site representatief?
  • Is de website persoonlijk en onderscheidend of kun je op alle andere fysiotherapiepraktijk websites ongeveer dezelfde informatie terugvinden?
  • Is de website AVG-proef?
  • Word je site goed gevonden op Google?

Dit zijn slechts enkele relevante vragen die je aan jezelf kunt stellen om te bepalen
of jouw praktijkwebsite nog voldoet of beter nog eruitspringt!

Wat kan Fysiopromotor betekenen voor jouw nieuwe praktijk website?

13 in een dozijn websites geloven wij niet in. Als mensen op Google op zoek zijn naar de juiste zorgverlener en vier van de vijf sites zijn bijna identiek qua uitstraling en boodschap door dezelfde stockbeelden en gekopieerde teksten te gebruiken en op 1 praktijksite is duidelijk te zien wat voor praktijk het is, waar ze voor staan, wat ze bieden en wat mensen kunnen verwachten. Waar denk je dat ze dan voor kiezen?

Bezoekers van de site maken dan een bewuste keuze aan de hand van de presentatie en informatie, waardoor er een veel duurzamere klantrelatie ontstaat. Elke fysiotherapiepraktijk heeft namelijk een eigen identiteit. Ons doel is om deze identiteit online zo goed mogelijk tot uiting te laten komen. Wat bieden wij:

Het meedenken over de juiste online vertaling (conceptbepaling) van jouw praktijkidentiteit

Het ontwikkelen en ontwerpen van een op maat website, uniek voor jouw praktijk.

Gebruiksvriendelijk content managent systeem, hiermee kun je zelf de site voorzien van actuele content.

Het schrijven van SEO teksten (Google proef) of het redigeren van aangeleverde teksten

Extra menu items naar keuze zoals een kalenderfunctie, agendafunctie, blogfunctie, FAQ’s, Nieuws, Reviews en Social Media & nieuwsbrief koppelingen.

Koppelingen m.b.t. Afsprakentool (gekoppeld aan jullie eigen agenda’s) of Reviews.

Het plaatsen van eigen beeldmateriaal of het verzorgen van fotografie op locatie.

Een website met op elke pagina interactiemogelijkheden naar keuze zoals Whatsapp, telefonisch, e-mail of afsprakenmodule.

Goede site navigatie en duidelijke menustructuur.

Uitgebreide Google functionaliteiten

Automatische tags naar therapeuten of locatiepagina’s

Live-Chat functionaliteit

Nieuwe praktijksite?

Vul het contactformulier op deze pagina in en wij proberen binnen 24 uur contact met je op te nemen.