positieve reviews, online reviews, online beoordelingen, klantfeedback, fysiotherapie, zorg, fysiotherapeut, fysio, promotie, promotiebureau zorg, promotiebureau fysiotherapie, praktijkcommunicatie, online communicatie, fysiopromotor, communicatiebureau zorg, communicatiebureau fysiotherapie, internetbureaus fysiotherapie, internetbureau zorg

In oktober heb ik een blog geschreven over het belang van online reviews in de zorg. Dat het steeds belangrijker wordt om hier aandacht aan te besteden mag duidelijk zijn. Echter, hoe kunt u nu zorgen dat mensen (online) positief over uw praktijk gaan praten en dat zij ook de moeite nemen om online reviews te plaatsen? 

  1. Wacht totdat een klant de gehele ‘customer journey’ heeft doorlopen.
  2. Zorg dat de praktijk goed bereikbaar is (telefonisch, mail, bewegwijzering, OV, parkeergelegenheid etc.).
  3. Zorg voor een warm en prettig ontvangst.
  4. Kwaliteit en duurzaamheid van de behandeling.
  5. Besteedt veel aandacht aan de klantvriendelijkheid, betrokkenheid en professionaliteit van de medewerkers.
  6. Zorg voor minimale wachttijden.
  7. Informatievoorziening is cruciaal en moet proactief gebeuren, bij elke stap in het proces. Hier geldt vooral: het managen en vervolgens het liefst overstijgen van verwachtingen.
  8. De klantervaring stopt niet op het moment dat de dienst is afgenomen!
  9. Ga zorgvuldig om met klantfeedback en gebruik deze voor het optimaliseren van uw dienstverlening.

” Reviews kunnen goed gebruikt worden om te achterhalen waar uw klanten het meest negatief over zijn en waar ze de meeste waarde aan hechten. Is dat de kwaliteit van de dienst, de service of het nazorgtraject?”

 

Hoe kunt u aansturen op het verkrijgen van online reviews?

  1. Stuur na afloop van de laatste behandeling een e-mail met de vraag hoe uw patiënt de zorg ervaren heeft en of hij/zij een beoordeling wilt achterlaten op 1 van de platformen.
  2. Vraag het tijdens de laatste behandeling en biedt dan ook direct in de praktijk deze mogelijkheid.
  3. Plaats widgets van de verschillende reviewsites op de praktijkwebsite met een URL naar de reviewsite.
  4. Plaats een verzoek in de digitale wachtkamer presentatie van de praktijk.
  5. Vraag het op de factuur.
  6. Beloon het geven van feedback.
  7. Vraag het op het afsprakenkaartje of andere communicatie-uitingen van de praktijk.
  8. Plaats reviews op uw website.
  9. Reageer ook op feedback van klanten.

Kunt u hulp of ondersteuning gebruiken bij het verkrijgen en managen van (online) feedback? Neem dan zeker contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Recommended Posts