Huisstijlelementen, Logo's en huisstijlen, Praktijk websites, Praktijkcommunicatie uitingen, Praktijkfolders & Flyers

Ons werk voor het samenwerkingsverband van fysiopraktijken

FysioPromotor heeft vanuit Fys ‘Optima de opdracht gekregen om een marketingconcept te ontwikkelen voor een samenwerkingsverband van fysiopraktijken. Het gaat hierbij om een samenwerking op het gebied van orthopedische klachten. 

De betrokken fysiopraktijken willen naar buiten toe bekend staan als een specialist op het gebied van orthopedische aandoeningen. FysioPromotor heeft de opdracht gekregen om hier een marketingconcept voor op te zetten. Anders gezegd: om de samenwerking tussen de verschillende fysiopraktijken goed en duidelijk naar buiten toe uit te dragen. Dit project is nog work in progress…

Wat hebben wij tot nu toe gedaan voor het samenwerkingsverband van fysiopraktijken:

  1. Marketingconcept opgezet.
    Van een inhoudelijke samenwerking hebben wij als marketingconcept er een marketingjasje omheen gemaakt. Waarbij er vanuit 1 naam naar buiten toe gecommuniceerd wordt. Dit maakt het direct een stuk tastbaarder voor zowel fysiopraktijken als voor patiënten en verwijzers.
  2. Een pakkende naam verzonnen.
    ‘ Het Orthopedisch Expert Centrum’. Het is belangrijk dat de naam simpel is en de lading dekt, zodat deze gemakkelijk blijft hangen.
  3. Logo en de huisstijl ontwikkeling.
    Wij hebben getracht in de huisstijl duidelijk naar voren te laten komen wat het orthopedisch expert centrum inhoudt. Tevens moest de huisstijl gemakkelijk te implementeren zijn in de al reeds bestaande huisstijlen van de praktijken. Het logo bestaat uit verschillende onderdelen die samen een cirkel vormen. Elk onderdeel vertegenwoordigt een ledenmaat, dat past binnen de orthopedie. Alle ledenmaten samen vormen een cirkel. Als 1 van de ledematen niet goed functioneert, dan heeft dat effect op heel de cirkel. De huisstijlkleuren zijn dezelfde kleuren als de Fys ‘ Optima huisstijlkleuren, dit was een verzoek vanuit de opdrachtgever.
  4. Huisstijl elementen ontwikkeld.
    Vanuit het logo, zijn alle huisstijlelementen opgezet. Alle huisstijlelementen moeten gemakkelijk in te passen zijn binnen de verschillende praktijk uitstralingen, maar wel heel duidelijk zorgen voor herkenning dat de praktijk onderdeel uitmaakt van het Orthopedische kennisnetwerk.
  5. Een communicatiepakket samengesteld voor in de praktijk. Bestaande uit: flyers, folders, posters, roll up banners, Facebook afbeeldingen, banners voor de praktijksites, narrowcastingslides, aanmeldformulieren, briefpapier en enveloppen.
  6. Gezamenlijke website.
    De website is nog in ontwikkeling. De website dient een kennissite te worden, waarbij vooral heel duidelijk naar voren komt waar de orthopedie centra zich in onderscheiden ten opzichte van andere fysiopraktijken. Het is belangrijk dat patiënten zich via de site gemakkelijk kunnen aanmelden, weten bij welke locaties zij terecht kunnen en voor welke pijnklachten/aandoeningen.