Een goed bedrijfsresultaat begint met een goede strategie. Toch wordt er in de zorg vaak te weinig tijd gemaakt om met elkaar tot een goede strategie te komen. Erger nog, vaak ontbreekt de basis al: Wie zijn we? Waar staan we voor? Waarom moet een patiënt voor ons kiezen? FysioPromotor helpt fysiopraktijken om tijdens een inspirerende strategische sessie in korte tijd enorme stappen te maken. Afhankelijk van de fase waar een praktijk in zit, bieden wij verschillende strategische sessies aan en geven wij strategisch marketingadvies.
Strategisch communicatieadvies voor uw praktijk
Strategisch communicatie advies voor uw praktijk
Strategische marketingsessie bepalen fundament
Strategisch communicatieadvies voor uw praktijk
Een strategische marketingsessie om het fundament te bepalen is een interactieve sessie waarbij wij aan de hand van kritische vragen met de praktijk aan de slag gaan om er goed achter te komen waar u met de praktijk staat en vooral ook waar u wilt staan. Hoe u naar de praktijk en de toekomst kijkt. Hoe u bekend staat en hoe u bekend wilt staan. Waar u bepaalde keuzes op baseert. Wat u uiteindelijk voor doelen voor ogen hebt. Hoe u marketing hebt ingezet en nog wilt inzetten. Hoe de onderlinge relaties liggen. Hoe de samenwerkingen in de regio worden gevormd. De strategische marketingsessie heeft als doel om meer inzicht te krijgen in het DNA van de praktijk, wat het onderscheidend vermogen is en hoe marketing kan gaan bijdragen om de beoogde doelen te bewerkstelligen.
Een strategische marketingsessie neemt 1 dagdeel in beslag en vindt in eerste instantie alleen met het management plaats.
Strategische teamsessie
Een goed vervolg op de strategische marketingsessie met het managementteam is om vervolgens nog een teamsessie te organiseren (ongeveer 2 weken later) waar het team dezelfde vraagstukken krijgt. Wilt u namelijk vooruit komen, dan is gedragenheid in het team heel belangrijk. U kunt als praktijkhouder(s) van alles willen en heel duidelijk voor ogen hebben wat de stip aan de horizon is. Echter, het wordt een lastig verhaal als het team daar heel anders over denkt! U bent zo sterk als de zwakste schakel! Een strategische teamsessie neemt minimaal 1 dagdeel in beslag, afhankelijk van de grootte van het team en de gewenste betrokkenheid vanuit het team.
Strategisch adviesplan
Aan de hand van de uitkomsten van de strategische sessie(s) en een externe analyse stellen wij een strategisch marketingplan op. Dit plan is de grondslag van de uitvoerende marketingactiviteiten. U ontvangt een uitgebreid adviesrapport met een concreet plan van aanpak. Wij adviseren om altijd eerst te starten met minimaal 1 strategische sessie en door ons een strategisch marketingplan op te laten stellen voordat u start met uitvoerende marketingcommunicatie activiteiten. Op deze manier wordt de marketing veel gerichter en doeltreffender ingezet.
Wilt u ook strategisch marketingadvies ontvangen?
Plan direct een kennismakingsgesprek in met Kirsten Elenbaas of neem contact op via onderstaande contactgegevens.