Strategische marketingadvies fysiotherapie

Een stip op de horizon, waar wij samen naartoe werken!

Een goed bedrijfsresultaat begint met een goede strategie. Toch wordt er in de praktijk vaak te weinig tijd gemaakt om met elkaar tot een goede strategie te komen. Erger nog, vaak ontbreekt de basis al: Wie zijn we? Waar staan we voor? Waarom moet een patiënt voor ons kiezen? FysioPromotor helpt fysiopraktijken om tijdens inspirerende strategische sessie in korte tijd enorme stappen te maken. Afhankelijk van de fase waar een praktijk in zit, bieden wij verschillende strategische sessies aan.

strategische marketingsessie fysiotherapie

Strategische marketingsessie bepalen fundament

Een strategische marketingsessie om het fundament te bepalen, is een interactieve sessie waarbij wij aan de hand van kritische vragen met de praktijk aan de slag gaan om er goed achter te komen waar je met de praktijk staat en vooral ook waar je wilt staan. Hoe je naar de praktijk en de toekomst kijkt. Hoe je bekend staat en hoe je bekend wilt staan. Waar je bepaalde keuzes op baseert. Wat je uiteindelijk voor doelen voor ogen hebt. Hoe je marketing hebt ingezet en nog wilt inzetten. Hoe de onderlinge relaties liggen. Hoe de samenwerkingen in de regio worden gevormd. De strategische marketingsessie heeft als doel om meer inzicht te krijgen in het DNA van de praktijk, wat het onderscheidend vermogen is en hoe marketing kan gaan bijdragen om de beoogde doelen te bewerkstelligen.

Een strategische marketingsessie neemt 1 dagdeel in beslag en vindt in eerste instantie alleen met het management plaats.

strategische marketingsessie fysiotherapie

Strategische teamsessie

Een goed vervolg op de strategische marketingsessie met het managementteam is om vervolgens nog een teamsessie te organiseren (ongeveer 2 weken later) waar het team dezelfde vraagstukken krijgt. Wil je namelijk vooruit komen, dan is gedragenheid in het team heel belangrijk. Je kunt als praktijkhouder(s) van alles willen en heel duidelijk voor ogen hebben wat de stip aan de horizon is. Echter, als het team daar heel anders over denkt dan wordt het een lastig verhaal.

Je bent zo sterk als de zwakste schakel!

Een strategische teamsessie neemt minimaal 1 dagdeel in beslag, afhankelijk van de grootte van het team en de gewenste betrokkenheid vanuit het team.

Strategisch adviesplan

Aan de hand van de uitkomsten van de strategische sessie(s) en een externe analyse, stellen wij een strategisch marketingplan op. Dit plan is de grondslag van de uitvoerende marketingactiviteiten. Je ontvangt een uitgebreid adviesrapport met een concreet plan van aanpak. Wij adviseren om altijd eerst te starten met minimaal 1 strategische sessie en door ons een strategisch marketingplan op te laten stellen, voordat je start met uitvoerende marketingcommunicatie activiteiten. Op deze manier wordt de marketing veel gerichter en doeltreffender ingezet.

Wil je ook strategisch marketingadvies ontvangen?

Vul het contactformulier op deze pagina in en wij proberen binnen 24 uur contact met je op te nemen.